O II FL czy Yeti - prośba o sugestie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • waldek2303
    Classic
    • 2011
    • 1

    O II FL czy Yeti - prośba o sugestie

    Niebawem startuje nowy Pug 508,naprawde zacne auto,jesli tylko bylby cenowo w okolicach 407(+80K),to trzeba sie bedzie powaznie zastanowic
    waldek2303
  • Buri
    Classic
    • 2010
    • 3

    #2
    O II FL czy Yeti - prośba o sugestie

    Witam wszystkich jako nowy użytkownik.
    Skierowno mnie tutaj z forum "autogaleria.pl". Po szybkim przejrzeniu forum widać, że jest to skarbnica wiedzy. Po przeczytaniu kilku wątków mam jednak do Was, użytkowników Skód kilka pytań. Mam nadzieję, że pomożecie mi podjąć decyzję.

    Stoję przed wyborem nowego auta, na firmę, z kratką. Moje typy to Octavia II 1.4TSI Ambiente + pakiet Dynamic (ew. Elegance) lub Yeti 1.4TSI Ambition (ew. Expedition). Ceny podobne, Yeti trochę lepiej wyposażona. Octavia wygrywa przestrzenia ładunkową, jest lżejsza a co za tym idzie osiągi lepsze, a spalanie odrobinę niższe. Yeti wygrywa uniwersalnością zastosowań (miasto, lekki teren, trasa), ale bagażnik jest dość mały, szczególnie jeśli nie będę mógł wykorzystać suwanych foteli (krata!). Podobnie kwestie bezpieczeństwa przemawiają za Yeti (wyższe noty EuroNCAP). Czekam na sugestie użytkowników lub tych, którzy stali przed takim wyborem. Może lepiej kupić Yeti i od czasu do czasu założyć kufer na dach? Powiedzcie też proszę ile faktycznie palą te silniki 1.4TSI? Głównie miasto...
    Czy warto brać Yeti FWD? Na AWD raczej mi nie starczy...
    Za ile faktycznie można dorwać ww auta i gdzie najlepiej kupić?
    Czy Octavia z pakietem na bezdrożna znacznie zmienia swoją trakcję? Jestem fanem krętych dróg, nie autostrad i wolałbym nie zafundować Octavii wannowego charakteru Safrane`a

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Bartek
    Pozdrawiam
    Bartek

    Komentarz

    • Robert_P
      Ambiente
      • 2010
      • 209

      #3
      Ja gdybym miał taki dylemat wybrałbym Yeti a to dlatego że dość często zdaża mi się jeżdzić po drogach gruntowych, już kilka razy się powiesiłem
      Jeśli będziesz jeździł tylko po asfalcie to mz lepiej kupić Octę.
      Smerf Miętus

      Komentarz

      • Rok z Bagien
        L&K
        • 2010
        • 1172

        #4
        Zamieszczone przez Buri
        Czy Octavia z pakietem na bezdrożna znacznie zmienia swoją trakcję? Jestem fanem krętych dróg, nie autostrad i wolałbym nie zafundować Octavii wannowego charakteru Safrane`a
        Octavią bez pakietu na bezdroża jeździłem na jazdach próbnych.
        Z pakietem jeżdże na co dzień.
        Nie widzę różńic, samochód jest lekko wyższy (wyższy środek ciężkości) i tylko to się odrobinę czuje. Nic poza tym. A o krawężniki nie zawadzam.

        Yeti nie jechałem, żona po obejrzeniu rzekła: dostawczaka ? nigdy.. :roll: :diabelski_usmiech

        Poszukaj w necie jest gdzieś porównanie Yeti kontra Scout.
        Scout wygrał.

        pzdr

        Komentarz

        • t271828
          Elegance
          • 2008
          • 928

          #5
          Re: O II FL czy Yeti - prośba o sugestie

          Zamieszczone przez Buri
          Czy Octavia z pakietem na bezdrożna znacznie zmienia swoją trakcję? Jestem fanem krętych dróg, nie autostrad i wolałbym nie zafundować Octavii wannowego charakteru Safrane`a

          Z góry dziękuję i pozdrawiam
          Bartek
          Pakiet na bezdroza nie wplywa zasadniczo na zachowanie sie samochodu. Jest to glownie
          lekko zwiekszony przeswit (no i oslona). Niektorzy dokladajac (bo wtedy ma sie porownanie) twierdzili ze samochod lekko sie utwardza.

          IMO Yeti tylko dla kogos kto naprawde potrzebuje takiego samochodu - mysliwy, posiadacz
          daczy do ktorej dojazd jest gruntowka itp.

          Komentarz

          • Morgoth
            L&K
            • 2010
            • 1116

            #6
            Zamieszczone przez Buri
            Moje typy to Octavia II 1.4TSI Ambiente + pakiet Dynamic (ew. Elegance) lub Yeti 1.4TSI Ambition (ew. Expedition).
            To sam nie wiesz czy wolisz wyższe zawieszenie czy bagażnik?

            Zamieszczone przez Buri
            Powiedzcie też proszę ile faktycznie palą te silniki 1.4TSI? Głównie miasto...
            U mnie Octa 1.4 TSI z DSG spala 7,2 l/100 km wg. komputera. 90% miasto i 10% trasy po kraju.

            Zamieszczone przez Buri
            Za ile faktycznie można dorwać ww auta i gdzie najlepiej kupić?
            Spytaj użytkownika danielcio, nie pożałujesz

            Zamieszczone przez Buri
            Czy Octavia z pakietem na bezdrożna znacznie zmienia swoją trakcję?
            Mam taki pakiet i IMO na trasie auto nieco "pływa" przy bocznym wietrze. Jechałem 140-160 km/h i Skoda ganiała po pasie z prawa na lewo i z powrotem. Przyzwyczajony jestem do jazdy Toyotą Avensis, która trzymała się kierunku jazdy jak przyklejona, więc tu lekkie zdziwko.
            Wersja z pakietem jest odrobinę bardziej miękka IMO od standardu, ale na codzień w mieście tego nie czuć, a wręcz jeździ się przyjemniej (co kto lubi). Krawężniki nie straszne, studzienki też nie.

            Wczoraj byłem w salonie i oglądałem Yeti, nie podobała mi się, bo wewnątrz miała tanie wykończenie, np. twarde boczki drzwi.
            Morgoth

            Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
            G.B.Show

            Komentarz

            • theOne
              Ambiente
              • 2010
              • 177

              #7
              Również, jeśli trasa, drogi głównie asfaltowe to Octavia będzie rozsądniejsza (np. bagażnik). Yeti nie podoba mi się zbytnio chociaż np. jeżdżąc po taki Wrocławiu (dziury) sprawował by się jednak lepiej niż Octavia czy Passat także trzeba ustalić gdzie głównie się jeździ. Druga sprawa, jeśli decydował bym się na SUV-a to z wszelkimi jego zaletami czyli - 4x4.
              Witam

              Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez t271828
                Yeti tylko dla kogos kto naprawde potrzebuje takiego samochodu - mysliwy, posiadacz
                daczy do ktorej dojazd jest gruntowka itp
                wystarczy zimą jeździć na nartach w PL. Aby podjechać pod wyciąg 4x4 się przydaje. Jak ktoś pojeździ jesienią czy zimą nawet na odśnieżonych drogach to do ośki niechętnie wróci. Jak Yeti to tylko 4x4.

                Komentarz

                • westwi78
                  RS
                  • 2008
                  • 2940

                  #9
                  Buri, to są jednak auta z innej bajki i do czego innego stworzone.
                  Tak jak koledzy pisali wcześniej, ustal do czego Ci jest potrzebne.
                  Dla mnie jednak octa wygrywa, większy bagażnik itd.
                  Ale jeździłem też roomsterem i też było ok
                  Yeti jakoś tak do mnie nie przemówiło (ale tylko pare km nim zrobiłem) - jakby była pół rozmiaru większa to może, ale oczywiście tylko 4x4.
                  Nie wiem ile masz kasy do wydania, to też ważne, bo o2 a yeti za taka samą kasę trochę się będą różnić wyposażeniem.

                  W mojej opinii, to problem nierozstrzygalny Każdy wybór będzie dobry pod swoim kątem.

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez westwi78
                    Buri, to są jednak auta z innej bajki i do czego innego stworzone.
                    Tak jak koledzy pisali wcześniej, ustal do czego Ci jest potrzebne.
                    dokładnie tak.
                    i co Ci się bardziej podoba, okta też ma 4x4 :idea:
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Ayu
                      RS
                      • 2009
                      • 4154

                      #11
                      Jakbym miał wybór - jeździłbym Yeti, mnie się podoba bardziej pod każdym względem bardziej niż Octavia.

                      Komentarz

                      • t271828
                        Elegance
                        • 2008
                        • 928

                        #12
                        Zamieszczone przez rezon
                        Zamieszczone przez t271828
                        Yeti tylko dla kogos kto naprawde potrzebuje takiego samochodu - mysliwy, posiadacz
                        daczy do ktorej dojazd jest gruntowka itp
                        wystarczy zimą jeździć na nartach w PL. Aby podjechać pod wyciąg 4x4 się przydaje. Jak ktoś pojeździ jesienią czy zimą nawet na odśnieżonych drogach to do ośki niechętnie wróci. Jak Yeti to tylko 4x4.
                        Jezdze na nartach - do podjezdzania pod wyciag lub kwatere mam lancuchy,
                        a 4x4 kosztuje i zwieksza spalanie. Oczywiscie nie neguje tego, ze pewniej
                        i byc moze przyjemniej jezdzi sie z napedem na 4 kola, ale dla mnie wybor jest
                        oczywisty

                        Komentarz

                        • Perfee
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 179

                          #13
                          Kup Octavię Cross - czyli podwyższone kombi z napędem na 4 koła i pozamiatasz temat. :diabelski_usmiech
                          Perfee
                          149 KM / 313 Nm by Masters Tuning

                          Komentarz

                          • genesis
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 232

                            #14
                            Octavie Scout :wink:
                            DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                            Komentarz

                            • Big
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 6389

                              #15
                              Jak dla mnie tylko Octavia. Nie lubię, samochodów typu SUV i totalnie mi sie one nie podobają. A jeśli jeszcze myslisz na zakupem Yeti 2x4 to juz wogóle nie ma to sensu.
                              Najlepiej zrób tak jak piszą koledzy i kup Octavie kombi 4x4 albo wersje Scout.
                              Czarny Elegance

                              Komentarz

                              • genesis
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 232

                                #16
                                Zamieszczone przez Big
                                A jeśli jeszcze myslisz na zakupem Yeti 2x4 to juz wogóle nie ma to sensu.
                                Ja bym powiedział, że jest odwrotnie. Jeśli komuś podobają się SUVy, a wie, że będzie go używał jak zwykłej osobówki, opcja napędu na jedną oś jest świetnym rozwiązaniem. Teraz każdy producent praktycznie to ma w przypadku mniejszych SUV'ów (nawet premium jak X1) i pewnie niemało osób to wybiera. Po co się pchać w dodatkowe koszty. To jest dopiero pozbawione sensu.
                                DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                                Komentarz

                                • westwi78
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2940

                                  #17
                                  Zamieszczone przez genesis
                                  Jeśli komuś podobają się SUVy
                                  no ale Yeti to koło SUV`a nawet nie stała

                                  Komentarz

                                  • knopfler
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 8

                                    #18
                                    Ja bym tu postawił na Octavie. Wygląd moim zdaniem o niebo lepszy (ale to wiadomo subiektywne odczucie), a że auto lżejsze to i przyspieszenie będzie nieco lepsze. Sam posiadam od jakiś 2 tygodni taki samochód i na razie bez zarzutu, zrobiłem ok. 1000 km - spalanie około 7 l. Po przesiadce z Seata Toledo 1.6 (105KM) jestem też bardzo zadowolony z silnika, przyspieszenia i samochodu ogólnie.

                                    Komentarz

                                    • genesis
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 232

                                      #19
                                      Zamieszczone przez westwi78
                                      no ale Yeti to koło SUV`a nawet nie stała
                                      Jak zwał tak zwał. Wiadomo, że większość klientów nie kupuje takich samochodów dla napędu na cztery koła, bo to najczęściej nie zjeżdża z asfaltu. A jeśli już to na oponach z salonu to może się próbować co najwyżej, że śniegu wykopać. Już nie mówiąc o tym, że głupio by było jakby komuś się zakopało audi za pół miliona, a 25 letni UAZ nawet nie zauważył, że tam było grząsko.

                                      Dlatego jak ktoś chce Yeti czy Kugę, a wie, że nie przyda mu się napęd 4x4 to niech go nie bierze. Nie koniecznie musi rezygnować z samochodu i przesiadać się do zwykłego kompakta.
                                      DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                                      Komentarz

                                      • Ayu
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 4154

                                        #20
                                        Ale chyba troszkę inny jest napęd 4x4 haldexowski niż taki konkretny 4x4. Ja właśnie brałbym 4x4 właśnie dlatego, żeby spokojnie jeździć przez 1/3 roku (w Warszawie mieliśmy 102 dni zalegający śnieg minionej zimy!)

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez hotrain
                                          w Warszawie mieliśmy 102 dni zalegający śnieg minionej zimy!
                                          i miejmy nadzieję, że przez następnych 10 lat to się nie powtórzy
                                          ale napęd 4x4 jakikolwiek, na pewno ma swoje niepodważalne zalety
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • rastajan
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 93

                                            #22
                                            Stałem przed takim wyborem kilka miesięcy temu, ale przede wszystkim zależało mi na 4x4 i mocnym silniku (padło na octavię). Jeżeli rozważasz opcje przednionapędowe to moim zdaniem Yeti nie ma sensu - jest mniejsze w środku i ma mniejszy bagażnik, gorsze o siągi z tym samym silnikiem, a lekko wyższy prześwit daje niewielką różnicę, bo i tak poza polna drogę się nie wybierzesz.

                                            Komentarz

                                            • westwi78
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2940

                                              #23
                                              Buri, bo to do nikąd zmierza:
                                              A) napisz gdzie głównie jeździsz - miasto, trasa, drogi gruntowe?
                                              B) Ilu Was do tego auta jest - żona, dzieci?
                                              C) Ile możesz zainwestować w to auto?

                                              to spróbujemy nadać Ci kierunek.

                                              Komentarz

                                              • theOne
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 177

                                                #24
                                                Zamieszczone przez westwi78
                                                Buri, bo to do nikąd zmierza:
                                                A) napisz gdzie głównie jeździsz - miasto, trasa, drogi gruntowe?
                                                B) Ilu Was do tego auta jest - żona, dzieci?
                                                C) Ile możesz zainwestować w to auto?

                                                to spróbujemy nadać Ci kierunek.
                                                Dokładnie, z tą garstką informacji, więcej się nie doradzi

                                                Zamieszczone przez genesis
                                                Zamieszczone przez westwi78
                                                no ale Yeti to koło SUV`a nawet nie stała
                                                Jak zwał tak zwał. Wiadomo, że większość klientów nie kupuje takich samochodów dla napędu na cztery koła, bo to najczęściej nie zjeżdża z asfaltu. A jeśli już to na oponach z salonu to może się próbować co najwyżej, że śniegu wykopać. Już nie mówiąc o tym, że głupio by było jakby komuś się zakopało audi za pół miliona, a 25 letni UAZ nawet nie zauważył, że tam było grząsko.

                                                Dlatego jak ktoś chce Yeti czy Kugę, a wie, że nie przyda mu się napęd 4x4 to niech go nie bierze. Nie koniecznie musi rezygnować z samochodu i przesiadać się do zwykłego kompakta.
                                                Jak się nie mylę, to jeździsz Tiguanem? Jest 4x4?
                                                A co do 4x4, to jakbym kupował SUV-a to tylko 4x4, jak się pchać to na całość I b. rzadko bym jeździł na drogach innych niż asfaltowa, ale 4x4 choćby w zimie czy na mokrej nawierzchni utwierdziłby mnie, że jest warty dopłaty (10k?). Bo SUV wg. mnie to poza wyglądem, wyższym zawiasem nie oferuje nic czego nie oferuje podwyższone kombi... (tylko nie chcę tu rozpętać żadnej bitwy o SUV-y )
                                                Witam

                                                Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                                                Komentarz

                                                • rezon
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 1894
                                                  • Volvo
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez hotrain
                                                  chyba troszkę inny jest napęd 4x4 haldexowski niż taki konkretny 4x4. Ja właśnie brałbym 4x4 właśnie dlatego, żeby spokojnie jeździć przez 1/3 roku (w Warszawie mieliśmy 102 dni zalegający śnieg minionej zimy!)
                                                  Haldexowskie Yeti nie ma się czego wstydzić w porównaniu np. do Outlandera, który ma inny rodzaj napędu. Yeti na prawdę dzielnie sobie radzi - specjalnie tej zimy wybralem się na kilkunastokilometrowy test na drodze dziesiętej kolejności odśnieżania. Nie udało mnie się wpaść w poślizg, bez problemu podjeżdżała po dość ostre górki po oblodzonej drodze (Scorpio przede mną nawet z ręczną pomocą się zsunęło), bardzo neutralnie brało zakręty - Outlander mial tendencję do nadsterowności. Tak jak pisałem poprzednio - jak ktoś pojeździ 4x4 do jednoosiowego napędu niechętnie powróci. Mam 72kkm na 4x4 i mimo możliwości przełączania na tryb 2x4 nie korzystam z tego z uwagi na wyraźnie mniejszą stabilność samochodu - zwłaszcza przy przyspieszaniu. Wystarczy mokra albo zaśnieżona droga aby szczególnie mocno poczuć różnicę w prowadzeniu - dla mnie bezcenne, jeżdżę przez cały rok o każdej porze i pogodzie w zależności od potrzeb. Wyższe siedzenie w SUV-ie ma swoje zalety - lepsza widoczność, wygodniejsze wsiadanie,wygodniejsza pozycja za kierownicą oraz wady - wyższe zużycie paliwa, wyżej środek ciężkości. łatwiej się też parkuje - wyższa możliwa wysokość krawężników Kwestie podobania się lub nie pomijam - o gustach się nie dyskutuje.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...